Komunikacijske vještine, Odnosi s javnošću, PR i Marketing

Krizno komuniciranje

Koji je vaš cilj kada se kriza dogodi

– zaštititi ugled

– spriječiti eskalaciju

– skinuti priču s naslovnih stranica

– nastojati se i u teškoj situaciji prikazati u pozitivnom svjetlu

– negativnu poruku pretvoriti u pozitivnu

Plan za krizno komuniciranje

Svaka bi organizacija/kompanija trebala imati plan za krizno komuniciranje i prije nego se kriza dogovodi. On mora sadržavati sve važne podatke za izlazak iz krize u kojoj se organizacija našla, a to znači odgovoriti na ključna pitanja:

Tko ima kakvu ulogu u krizi?

Na koji se način komunicira s javnosti i medijima?

Tko govori u ime organizacije?

Koje su ključne poruke?

Također, treba odrediti krizni stožer, tko je u njemu i što tko radi, treba se odraditi interna komunikacija, te odabrati glasnogovornik organizacije.

Sve to treba vježbati raznim scenarijima i simulacijama i prije izbijanja kriza, ali i u vrijeme kriza, kako se ne bi desila pogreška u eksternoj ili internoj komunikaciji.

Što NIJE istina o kriznom komuniciranju?

Reaktivnost ili „taj ćemo most preći ako do njega dođemo“– komuniciranje u krizama treba biti rezultat prethodnog planiranja  – proaktivnosti

Dovoljno je komunicirati samo s medijima i eksternom javnosti –– u krizama se svakako treba komunicirati sa svim dionicima i okolišem organizacije, ali to nikako ne isključuje i komunikaciju unutar organizacije (radnike, poslovne suradnike, obitelji radnika…) Što se pak novinara tiče, u poneke krize mediji čak nisu niti uključeni, što ih ne čini manje opasnima

Poželjno je naučiti što vještije koristi spin – iako ga neki koriste, spin nije nešto što se očekuje ili što je poželjno u kriznom komuniciranju

Komunikacija u krizama treba biti jednosmjerna. Nikako! Komunikacija je uvijek proces koji uključuje i odgovor primatelja poruka na iste

Što se ne smije raditi?

– ako ne znate o čemu govorite, nemojte govoriti

– nemojte špekulirati, nagađati, pretpostavljati…

– koristite svakodnevni jezik. Ne pokušavajte impresionirati.

– ne ljutite se. U svađi s medijima gubite – javno.

– ne govorite „bez komentara“ –kada odgovorite “Nemam komentara” medijima dajete prazan list papira na kojem oni mogu napisati svoju verziju situacije

– NE LAŽITE. NIKADA.

PRIMJERAK PRIOPĆENJA ZA KRIZNU SITUACIJU

NAZIV TVRTKE ILI USTANOVE

LOGO

Kontakti

tel. +385 (0) 1 1111 112

Mjesto (Zagreb), datum (5.12.2020.)

HITNO PRIOPĆENJE

Požar u Inbuxovoj tvornici stavljen pod kontrolu

Požar koji je jutros, u 8:50 sati, izbio u tvornici za izradu metalnih prerađevina tvrtke Inbux smještenoj u industrijskoj zoni u Našicama stavljen je pod kontrolu oko 12:20 sati.

U požaru nije bilo ljudskih žrtava, a jedan radnik i jedan vatrogasac Javne vatrogasne postrojbe Našice smješteni su u bolnicu zbog udisanja dima. O njihovom točnom zdravstvenom stanju javnost ćemo obavijestiti čim pristignu pouzdane informacije iz opće bolnice u Našicama, gdje su ozlijeđeni smješteni.

Pričinjena materijalna šteta većeg je opsega, a točni razmjeri utvrdit će se nakon obavljenog očevida. Za sada nije poznat uzrok požara, a Uprava i tehnički odjeli kompanije pružit će sve potrebne informacija istražiteljima vezane uz incident. U požaru nije došlo do oštećenja niti jednog drugog objekta smještenog u industrijskoj zoni, niti je u susjednim pogonima došlo do obustave proizvodnje.

Sve informacije koje dodatno pristignu, objavit ćemo javnosti čim budu potvrđene od strane nadležnih tijela, a kontakt za medije jest Darinko Miletić, direktor Sektora za korporativno komuniciranje Inbuxa, kojemu se mogu obratiti na kontakt telefon 01/2222 555 ili na adresu elektroničke pošte darinko.miletic@inbux.hr

Ime i funkcija osobe :

(npr: Darinko Miletić, direktor Sektora za korporativno komuniciranje tvrtke Inbux)