Upravljanje ljudskim potencijalima - HR

Kako pratiti učinak udaljenih radnika

Kako pratiti učinak udaljenih radnika? Postoje mnogi načini. Saznajte koji. Nastavite čitati.

Utvrditi je li zaposlenik angažiran ili ne nije uvijek lako, pogotovo kada ne radite u istom fizičkom prostoru. Kada prođete pored kolega, a oni imaju noge podignute na stol  i zatvorene oči, mogli bi s velikom vjerojatnošću reći da nisu angažirani koliko biste željeli da budu, ali kada radite virtualno, ne znate što se događa na drugom kraju zaslona računala – ili znate?

Kao vođi, važno je u trošiti vrijeme na prepoznavanje ne samo angažiranosti vašeg tima, već i stalno nadzirati razinu angažmana. Kao što smo vidjeli u nedavnoj krizi, stvari se mogu brzo promijeniti, a očekivanja i komunikacija moraju biti u skladu s tim. Kad postoji prekid veze između ovih područja, možete se suočiti s isključenim timom.

Prije nego započnemo o tome kako prepoznati razdvajanje  ili kako raditi s njim, prvo prođimo kroz različite stupnjeve angažmana, kako je definirao Gallup (angažiran, isključen i aktivno isključen):

  • Angažirani zaposlenici uključeni su u posao i oduševljeni su njihovim poslom.
  • Opušteni zaposlenici mogu biti zadovoljni, ali nisu emocionalno povezani sa svojim radnim mjestima i manje je vjerojatno da će uložiti diskrecijski trud.
  • Djelatnici koji su aktivno isključeni emocionalno se isključuju s posla i na radnom mjestu i dovode u pitanje rad svojih timova.

Ove razine angažmana naglašavaju zabrinutost da bi aktivno odjavljeni zaposlenik mogao umanjiti i kvalitetu rada drugih članova tima.

Kako izgleda razdvajanje kod udaljenih radnika?

  • Nedostatak komunikacije s rukovodstvom i / ili kolegama
  • Lako se ometa tijekom virtualnih poziva, sastanaka i razgovora
  • Nedostatak interesa za učenje i rast
  • Pad produktivnosti i kvalitete rada
  • Ne pomaže, slavi i / ili ne podržava druge
  • Odustajanje od aktivnosti team buildinga ili drugih inicijativa
  • Povećanje slobodnih dana

Jednom kada znate na što treba paziti, mnogo je lakše promatrati i procijeniti gdje su vaši zaposlenici i što im može trebati od vas i vaše organizacije.

Evo prijedloga koji će vam pomoći da pratite angažman svog tima i izvršite prilagodbe prije nego što jedna osoba utječe na ukupni moral vaše grupe.

Razmislite o prethodnoj izvedbi

Većinom zaposlenici započinju angažirani. Uzbuđeni su, željni su sudjelovati u organizaciji i žele nastupati. S vremenom se to može promijeniti i dovesti do smanjenja radnog učinka, povećanih pritužbi i općeg pada morala. U ovom trenutku to bi moglo biti teško prosuditi jer se zaposlenici upoznaju sa svojim novim virtualnim postavkama i dodatnim odgovornostima. Mogli biste vidjeti produljeno vrijeme kašnjenja između komunikacije u odnosu na prije. Iako to ne bi moglo utjecati na njihov dugoročni angažman, u kratkom roku ipak može dovesti do propuštenih rokova i lošeg radnog učinka.

Kao vođa, važno je razmisliti o tome kako se vaš tim promijenio (ili nije) promijenio zbog međusobne udaljenosti. Razmislite o komunikacijskim obrascima, pažnji prema detaljima, angažmanu tijekom virtualnih sastanaka svih članova tima i zabilježite sve promjene koje su se dogodile. Ako padne angažman grupe kao cjeline, razmislite i o tome što je moglo biti propušteno u pogledu očekivanja i komunikacije na strani vodstva. Ako se čini da postoji problem s nekolicinom zaposlenika, posebno se obratite samo njima.

Zaposlenik možda ne shvaća da je isključen. Stvari koje su ih nekada uzbuđivale jednostavno više ne postoje ili vjeruju da dobro rade i ne prepoznaju utjecaj svog učinka na tim. No prateći njihovu promjenu u ponašanju, možete podijeliti konkretne primjere kako su se promijenili i podsjetiti ih na njihove stare načine bez uzroka problema.

 

Razgovarajte jedan na jedan

Uzimanje vremena za razgovor sa svojim timom još je važnije za udaljene radnike. Stvoriti produktivan odnos i razviti povjerenje nije tako jednostavno putem interneta. Osobno imamo više prilika za neformalne interakcije, dok u mrežnom okruženju lideri trebaju proaktivno stvarati te razgovore. Korištenje video platforme omogućava promatranje govora tijela i drugih neverbalnih znakova i stvara osjećaj osobnijeg pristupa.

Kad vodite razgovor jedan na jedan, neophodno je pažljivo slušati. Mnoga pitanja u nastavku ne zahtijevaju izravan odgovor, ali zahtijevaju pažnju voditelja, potencijalno praćenje i spremnost da čuju povratne informacije. Neki oduzeti zaposlenici smatraju da se njihove ideje ili mišljenja ne uzimaju ozbiljno. Iako je važno postavljati ta pitanja, jednako je (ako ne i važnije) slušati odgovore. Primijetite promjenu u njihovom tonu, stavu ili interesu za davanje odgovora.

  • Što ste učinili ovaj tjedan, mjesec, kvartal na što ste ponosni?
  • Kakva mi je podrška potrebna?
  • Koje ste požare morali ugasiti u posljednje vrijeme ili predvidjeti da će doći sljedeći tjedan, mjesec ili kvartal?
  • Koji vam je trenutno najveći izazov?
  • Koju vještinu ili iskustvo želite imati ili poboljšati u skoroj budućnosti?
  • Što mislite da možemo učiniti kako bi poboljšali svoj proizvod, uslugu ili drugu ponudu?
  • Postoje li neki projekti u kojima želite sudjelovati?

 

Pošaljite anketu o angažmanu

Prikupljanje podataka vašeg tima može biti korisno, posebno u vrijeme promjena, ali nemojte slati ankete ako s tim informacijama ne planirate ništa učiniti. Ako ste već proveli istraživanje, pregledajte podatke da biste vidjeli što se promijenilo (posebno ako su vaši zaposlenici bili smješteni u istom fizičkom prostoru, a sada su udaljeni).

Koristite aplikacije za upravljanje projektima

Ne postoji nedostatak platformi koje vama i vašem timu mogu pomoći u praćenju vašeg virtualnog napretka na određenom projektu ili zadatku. Kad svi imaju pristup istim informacijama, puno je lakše vidjeti tko ih provodi, gdje su zaglavili i što treba pojačati. Pogledajte napredak svog tima na više projekata i provjerite postoje li trendovi, stvari koje se izdvajaju ili druga pitanja u vezi zaposlenika.

Iako se angažman zaposlenika može promijeniti u bilo kojem trenutku, vođe imaju priliku dobiti stvarni puls svog virtualnog tima. To zahtijeva dosljednu i trajnu komunikaciju, jasan niz očekivanja i spremnost na prilagodbe na tom putu. Takvo proaktivno ponašanje može napraviti razliku između angažiranog i aktivnog ili isključenog tima.

Više saznajte na našem seminaru:

https://poslovnouciliste.hr/seminari/jednodnevni-seminari/zdravom-organizacijskom-klimom-do-zadovoljnih-i-produktivnijih-zaposlenika/

ili na:

https://www.chicagobooth.edu/review/are-we-really-more-productive-working-home