Međugeneracijski rad-x, y, z generacije zajedno?
Smatra se da trenutno na svijetu živi sedam generacija, radno aktivne su X, Y, Z, a upravo otvaramo vrata za praksu i prvi posao i generaciji Alfa.
Trend je da razdoblje koje obuhvaća neka generacija postaje kraće, negoli što je to ranije bio slučaj. Ovakva je izmjena uvjetovana brzim društvenim razvojem. Društveni se trendovi iznimno brzo izmjenjuju, a praćenje tih trendova može biti ključ uspjeha u poslovanju i radnim odnosima.
Poslodavci svjedoče promjeni radnih vrijednosti, povećanoj egocentričnosti, smanjenoj poslušnosti, upornosti, odricanju i lojalnosti, smanjenom utjecaju socijalnih motivatora. Evidentna je razlika u percepciji korporativnih vrijednosti, povećanom interesu za mentalno zdravlje, društvenu i ekološku odgovornost poslodavaca. Ulazak novih generacija, posebno Y i Z , zahtjeva novu organizaciju, rasporede, dostupnost, nove obrasce i forme međugeneracijske komunikacije.
Međugeneracijski dijalog postaje toliko izazovan i važan da mu poslodavci moraju posvetiti posebnu pozornost, planski se pripremati za upravljanje ovim razlikama i prilagodbu svog radnog i socijalnog okoliša kako bi se nove generacije osjećale dobrodošlo i razvojno poticajno.
Kako surađivati?
Komunikacija i suradnja u funkciji rada, učinkovitosti i zadovoljstva su u konačnici odgovornost poslodavca i njemu je prepušteno da pronalazi medije, sadržaje i prilike kako bi nove generacije privukao i učinio svojim zaposlenicima, klijentima, suradnicima.