Donosimo vam kratki i informativan vodič kroz digitalni marketing za poslovanje. Nastavite čitati.
Danas više od polovice svjetskog stanovništva koristi internet u svim aspektima svakodnevnog života – za pretraživanje informacija, educiranje, obavljanje poslova, rezerviranje usluga i kupnju proizvoda.
Digitalne strategije tako su postale ne samo sastavni, već ključni dio marketinga tvrtki svih veličina. Budući da se kupci danas za sve svoje potrebe okreću internetu, postaje jasno da se jedino uz digitalni marketing može postići željeni rast i istaknuti se na tržištu.
No što je točno digitalni marketing? Koje su njegove ključne prednosti i zašto baš on danas igra središnju ulogu u ostvarivanju poslovnog uspjeha i kontinuiranog rasta?
Sve odgovore donosimo u nastavku, u našem vodiču kroz digitalni marketing za tvrtke.
Što je digitalni marketing?
Digitalni marketing, poznat i kao internet marketing, predstavlja marketinške aktivnosti koje se obavljaju putem online kanala i elektroničkih uređaja.
Nekada je centralni oglašivački medij bio radio, nakon kojeg se pojavila televizija, a potom su glavnu ulogu polako, ali sigurno počeli preuzimati elektronički uređaji. Digitalne tehnologije i digitalni marketing eksponencijalno su se razvijao posljednja dva desetljeća te smo došli do trenutka u kojemu čak 93% internetskog prometa dolazi s mobitela.
Osim što vas dovodi na internet gdje potrošači danas provode najviše vremena, digitalni marketing omogućuje vam da dosegnete svoju ciljnu publiku, a ne generalnu populaciju kao što je slučaj s tradicionalnim marketingom (tv, radio..).
Osim toga, internet marketing omogućuje precizno praćenje i mjerenje rezultata marketinških kampanja pa oglašivači napokon mogu saznati koliko im se određene kampanje (ne) isplate.
Radio, televizija, printani mediji i drugi tradicionalni marketinški kanali ne nude ove mogućnosti pa je njihovu profitabilnost teško izmjeriti.
Stoga možemo reći da, iako digitalni marketing i tradicionalno oglašavanje imaju isti cilj – dosegnuti potrošače i ostvariti prodaju – digitalni marketing taj cilj ostvaruje na puno učinkovitiji i mjerljiviji način nego tradicionalni marketinški kanali.
Glavni digitalni marketinški kanali i taktike
Pogledajmo sada neke od glavnih marketinških kanala i taktika koje se koriste u sklopu digitalnog marketinga:
SEO optimizacija
Optimizacija za tražilice (Search Engine Optimization) označava marketinšku strategiju optimiziranja web stranice kako bi se prikazala pri samom vrhu rezultata pretraživanja na internetskim tražilicama. Ova taktika omogućuje potencijalnim kupcima da pronađu vašu tvrtku kada pretražuju ključne riječi vezane za vaš proizvod ili usluge.
PPC oglašavanje
PPC (Pay Per Click) marketing je vrlo učinkovit i mjerljiv način oglašavanja kod kojeg pomno osmišljenim kampanjama brzo dosežete potencijalne kupce, a plaćate samo kada netko klikne na vaš oglas. Neke od najpoznatijih PPC platformi su Google Ads (nekada Google AdWords), Facebook, YouTube i LinkedIn.
Učinkovitosti PPC oglašavanja uvelike pridonosi i opcija retargetiranja koja omogućuje prikazivanje oglasa korisnicima koji su već posjetili vašu stranicu, iskazali interes za vaše poslovanje ili kupovali vaše proizvode, tj. koristili vaše usluge. Time se značajno povećava šansa za konverzije.
Marketing na društvenim mrežama
Marketing na društvenim mrežama ili social media marketing za cilj ima izgraditi i ojačati vaš brand objavljivanjem relevantnog i ažurnog sadržaja na društvenim mrežama.
Putem društvenih mreža možete educirati korisnike o svom poslovanju, dijeliti iskustva zadovoljnih klijenata i izgraditi povjerenje kroz osobnije objave o svakodnevici vaše tvrtke, članovima tima, neformalnim druženjima i slično. To ih čini idealnim kanalom za izgradnju povjerenja s potencijalnim kupcima te održavanje komunikacije s postojećima.
E-mail marketing
E-mail marketing omogućuje promociju usluga ili proizvoda te kontinuiranu komunikaciju s korisnicima putem elektroničke pošte, popularnije poznate kao newsletter.
E-mail marketingom svojim korisnicima možete ponuditi benefite i ekskluzivne popuste koji nisu dostupni putem drugih kanala i dijeliti s njima najnovije informacije o vašoj tvrtki i industriji u kojoj poslujete. Tako možete izgraditi listu vjernih pretplatnika koja će postati vaš dugoročni izvor potencijalnih kupaca nad kojim imate potpunu kontrolu.
Content marketing
Cilj sadržajnog ili content marketinga je kreiranje kvalitetnog sadržaja za vašu web stranicu, društvene mreže i ostale platforme koje koristite u sklopu svoje marketinške strategije. Zanimljivim i korisnim sadržajem privući ćete svoju ciljnu publiku, prezentirati svoju stručnost i profesionalnost, te se pozicionirati kao autoritet u svom području.
Izrada web stranica (web design)
Web stranica je vaša poslovnica u online svijetu i centralno mjesto na kojem korisnici mogu saznati relevantne informacije o vašoj tvrtki te uslugama ili proizvodima koje nudite. Budući da je svojevrsni odraz vaše tvrtke u online svijetu i često prva točka kontakta s potencijalnim kupcima, mora biti funkcionalna, nuditi kvalitetnu vizualnu prezentaciju vašeg branda i pružati vrhunsko korisničko iskustvo.
Influencer marketing
Influencer marketing u svijetu je već uzeo maha, a i u Hrvatskoj postaje sve popularniji. U pitanju je vrsta marketinga gdje brandovi surađuju s takozvanim influencerima, odnosno osobama koje imaju značajan broj pratitelja na društvenim mrežama poput Instagrama, Tik Toka, Facebooka, YouTubea i sl. Influenceri imaju izgrađen odnos povjerenja sa svojim pratiteljima pa tako mogu utjecati na njihove kupovne odluke dijeljenjem preporuka i recenzija o brandovima s kojima surađuju.
Native ili nativno oglašavanje
Native oglasi gotovo se u potpunosti prilagođavaju formi i sadržaju online lokacije na kojoj se nalaze pa korisnici nemaju osjećaj da čitaju promotivni sadržaj. To su, primjerice, članci unutar feeda nekog weba koji se formom i izgledom u potpunosti uklapaju u ostatak organskog sadržaja na webu, preporuke na dnu stranice i slično.
Prednosti digitalnog marketinga
Čitajući ovaj članak, zasigurno ste već dobili dojam o tome koliko je digitalni marketing važan za poslovanje u bilo kojoj industriji i koliko prednosti ima u odnosu na tradicionalne marketinške kanale. Za kraj, istaknut ćemo neke od najvažnijih:
Pruža jednake mogućnosti tvrtkama svih veličina
Ključna prednost digitalnog marketinga je ta da njegovo korištenje nije ograničeno samo na velika ili srednja poduzeća. U digitalnom marketingu fokus je na online vidljivosti, dosezanju ciljne publike i dobrom pozicioniranju na tražilicama, a veličina poslovanja u tome ne igra središnju ulogu.
Dapače, kroz digitalni marketing male tvrtke mogu povećati svoju vidljivost na internetu te konkurirati većima. Uz dobru marketinšku strategiju i iskusne stručnjake za digitalni marketing, možete dominirati svojim tržištem bez obzira na veličinu vašeg poslovanja.
Povećava vidljivost ciljanjem prave publike
Uz pomoć digitalnog marketinga možete značajno povećati svoju vidljivost na internetu, a time i izloženost ciljnoj publici, odnosno svojim idealnim kupcima. Uz različite strategije digitalnog marketinga, vaš proizvod ili usluga predstavlja se upravo onim korisnicima koji vas žele vidjeti, odnosno koji već pretražuju ono što vi nudite.
Bez obzira na to koristite li vrlo precizno i financijski isplativo PPC oglašavanje (Google Ads, Facebook Ads, YouTube Ads) ili pak radite kompletnu SEO optimizaciju za tražilice, bit ćete među prvim tvrtkama koje vaši potencijalni klijenti vide te tako povećati promet i rast svog poslovanja.
Odličan omjer uloženog i dobivenog
Ulaganja u digitalni marketing nisu velika u usporedbi s tradicionalnim oglašavanjem kao što su televizija, radio i plakati. Zahvaljujući tome, mala poduzeća i startupi mogu se kvalitetno oglašavati unatoč ograničenom marketinškom budžetu.
Osim toga, novac uložen u digitalni marketing najbolje je uložen novac. Zašto? Upravo zbog prethodno navedenih razloga – konkurencija ste drugima bez obzira na veličinu tvrtke i ciljate kupce koji će vrlo vjerojatno kupiti vaše proizvode ili usluge.
Povećava prihode
Uspješna strategija digitalnog marketinga rezultira povećanim brojem klijenata, a kao rezultat toga, dolazi i povećanja prihoda.
Uzmimo za primjer društvene mreže, odnosno aktivno objavljivanje i plaćeno oglašavanje na društvenim mrežama. Istraživanja su pokazala da tvrtke koje koriste društvene mreže generiraju 78% više posla nego tvrtke koje ih ne koriste. Zamislite do koliko korisnika i potencijalnih klijenata možete doći oglašavanjem putem ovih kanala te samim otvaranjem i održavanjem profila na društvenim mrežama.
Povećava prepoznatljivost branda
U digitalnom marketingu fokus nije isključivo na prodaji proizvoda ili usluga, već se jednaka važnost pridaje promoviranju branda. Ako je vaš brand vidljiv u online svijetu, pozicionirali ste se kao autoritet u svom području i zavrijedili ste povjerenje kupaca, veća je šansa da će vas ljudi zapamtiti i htjeti poslovati s vama.
Pruža mjerljive rezultate
Za razliku od tradicionalnih oglašivačkih kanala kod kojih se ne može sa sigurnošću znati koliko je ljudi vidjelo oglas ili reklamu, kod digitalnog marketinga tog problema nema. Postoje iznimno precizni alati kojima se mogu mjeriti razni aspekti digitalnih kampanja, a najpoznatiji među njima zasigurno je Google Analytics.
Više o važnosti digitalnog marketinga pročitajte na :
ili na našem seminaru: