Komunikacijske vještine, PR i Marketing

Strah od javnog nastupa? Ma ne

Govor je moć

Poznajemo li temu o kojoj govorimo? A sebe? Publiku? Tema, govornik i publika su tri sastojka koja nam omogućuju da zablistamo u svojem govornom nastupu. Priprema, vježba i motivacija su „tri kralja“ koja će nas učiniti odličnim govornicima.

Jer, zašto da patimo od 3 SSS, umjesto da uživamo u 3 FFF? Stres, strah i sram često nas koče, i sputavaju u našim govornim istupima. A lijek za strah od javnog govora; fokus, freedom i feedback nadomak su nam ruke.

Smatra se da je strah od javnog izlaganja jedan od najjačih ljudskih strahova prisutan kod gotovo 70 % populacije.

Činjenica da od govorenja ionako ne možemo pobjeći, ali zato od strahova možemo. Jer, mi komuniciramo stalno…. Naučimo onda komunicirati uspješno i upravljati svojim strahom umjesto da on upravlja nama.

I naš unutarnji monolog je govor, onaj kojim se obraćamo samima sebi. A publika su nam svakodnevno obitelj, poslovni suradnici, mediji, šira zajednica, dobavljači, klijenti. Sve su to javni istupi, no jesmo li uopće svjesni koliko puta u danu istupamo verbalno i javno? U obiteljskim zgodama, odnosu s partnerom, razgovoru s djecom, pa s poslodavcem, u školi na roditeljskom sastanku…

Ne nije to rezervirano za „javne ličnosti“, mada često javni nastup povezujemo sa spikerima, voditeljima, političarima, odvjetnicima, ili sportašima i glumcima. I nije to samo govor na kongresima i u medijima, to su i istupi na sastanku stanara s predstavnikom zgrade, dobavljačem, naručiteljem.

Body language doista nije mit!

Pri tome naše neverbalno čini i do 90 posto naše komunikacije.  Nisu samo riječi ono što upućujemo sugovornicima- to je i naša pojava i naš način govora. Na publiku utječe naš govor tijela, govorne vrednote a svaka naša komunikacija totalno je izražavanje svim sredstvima koja imamo na raspolaganju. Osim samog glasa i riječi, u komunikaciji sudjeluje naše tijelo, odjeća, šminka, okruženje u kojem se nalazimo.

A ovaj verbalni dio, naše riječi, sklopit ćemo u stilski i taktički u cjelinu. Posložit ćemo riječi u dijelove govora od uvoda, rasprave do zaključka, spojiti ih pomoću modalnih izraza da dobijemo na govorničkoj eleganciji.
Svi možemo uskladiti svoju verbalnu i neverbalnu poruku, svoje izlaganje prilagoditi svojoj publici, kako bi ona uistinu čula što joj poručujemo. Dobit ćemo kongruenciju sadržaja poruke, što će nam dati opuštenost i djelovat ćemo kompetentno.

Nije sve talent

postoje formule i savjeti koji vas mogu dovesti do izvrsnosti. Govor je moć, čini nas vidljivima i prepoznatljivima. I zato, govor se može naučiti, a svatko od nas uz motivaciju i inspiraciju, bit će majstor!

Saznajte više o ovoj temi na seminaru:

https://poslovnouciliste.hr/seminari/odnosi-s-javnoscu-marketing-i-prodaja/javni-nastup/