Asertivna komunikacija vs. svaka druga komunikacija
Komunikacija se najčešće opisuje kao razmjena informacija, misli i osjećaja između dvije i više osoba kroz različite komunikacijske kanale (putem govora, pismenim, vizualnim ili neverbalnim putem). Ona je interaktivan proces kojim se vrši utjecaj na druge, a posredovan je kroz različite psihološke mehanizme kao što su stavovi, emocije i osobine pojedinca.
Osnovni zakon komunikacije kaže kako je nemoguće ne komunicirati, a jednako tako poznato je i kako kvaliteta odnosa, kako u privatnim, tako i u radnim okruženjima ovisi o kvaliteti komunikacije. Komunikacija je alat kojim uspostavljamo, odražavamo, mijenjamo i unapređujemo odnose u raznim okruženjima života.
No, nije svaka komunikacija, odnosno stil komunikacije dobar. Dobrom komunikacijom smatra se ona kojom se ostvaruju ciljevi osoba koje sudjeluju u komunikacijskom procesu.
Ipak, vještine vođenja tzv. dobre komunikacija usvajaju se i unapređuju učenjem i vježbanjem. Pojedinci se razlikuju u odnosu na svoje komunikacijske vještine i dominantni komunikacijski stil.
U načelu razlikujemo pasivni, agresivni i asertivni komunikacijski stil, pri čemu se asertivni najčešće povezuje s pozitivnim ishodima u odnosima s drugim ljudima, posebno u radnim okruženjima.
Asertivna komunikacija odlikuje se otvorenim i neposrednim izražavanjem misli i osjećaja uz uvažavanje prava i granica drugih osoba uključenih u komunikacijski proces. Asertivnost se naziva i uljudnom energičnošću te pristojnom odlučnošću. Komunikacijske vještine koje su najbliže povezane s asertivnim načinom komuniciranja su aktivno slušanje te ja-poruke.
Po završetku seminara sudionici će moći/znati:
- prepoznati načela i elemente komunikacije u poslovnom okruženju
- prepoznati vezu između različitih komunikacijskih stilova, kvalitete odnosa i rezultata u poslovnom okruženju
- razumjeti i objasniti važnost asertivnog komuniciranja u poslovnom okruženju
- primijeniti aktivno slušanje i ja poruke
Trajanje seminara do 13:00h