PR i Marketing

Što je SEO i zašto je bitan?

Svi spominju SEO i koliko je važan, a vi ne znate puno o tome?

Znate li da 89 posto korisnika koristi internet tražilicu, kako bi pronašli informacije o proizvodima, uslugama ili poduzećima prije nego što se odluče na kupnju?

Svake sekunde putem Google tražilice odvija se 40 tisuća pretraživanja. A 28 posto upita koji se odnose na subjekte koji su u blizini korisnika rezultira kupnjom. Sve su to rezultati SEO-a ili optimizacije sadržaja za tražilice.

SEO (Search Engine Optimization) nije nešto što napravite i platite poput Google oglasa pa to odmah sutra vidite. Zato tvrtke često „ne vjeruju u SEO“. Iako pod SEO optimizaciju najčešće mislimo na Google, ne treba zaboraviti da postoje i druge tražilice koje ljudi koriste za pretraživanje, piše Slade.hr.

Tražilice imaju svoje botove (robote tj. računalne programe koji izvršavaju naredbe samostalno, a često uključuju elemente umjetne inteligencije) koje pretražuju stranice na webu, idući od stranice do stranice, prikupljajući informacije o tim stranicama i stavljajući ih u indeks.
Zatim algoritmi analiziraju stranice koje su indeksirane, imajući na umu stotine faktora i signala za rangiranja, kako bi odredili redoslijed prema kojem će se stranice prikazivati na rezultatima pretrage za pojedini upit.

Tražilicama ne možete platiti da budete prvi rezultat tj. da vas prikaže više na SERP-u (stranici s rezultatima pretrage), da ispred ne piše “Ad”. Organske neplaćene pozicije se moraju zaslužiti kvalitetom, a korisnici traže kvalitetu, ne oglase.

SEO je izrazito važan element online marketinga kojim zahvaćate korisnike u trenutku kad oni traže neke odgovore i kad žele na  nešto kliknuti i/li kupiti.
To je tzv. pull marketing- marketing privlačenja, koji je tu kad korisnici žele pronaći točno određeni pojam.
Oglasi su pak dio push marketinga ili marketinga prekidanja; oni se pojavljuju kad ih ne želimo vidjeti, prekidaju nas u aktivnostima (TV reklame, banneri, FB sponzorirane objave itd).

Vrste SEO optimizacija

SEO se ne radi samo na vašim web stranicama. Primjerice, i video sadržaj na YouTubeu se također može optimizirati da ga korisnici lakše pronađu.

Postoje tri vrste SEO-a, a sve češće govorimo o zasebnim SEO područjima (Content, Local, Mobile, YouTube, eCommerce SEO):

1.on-page SEO – title tagovi, H1-H6 tagovi, images
2.tehnički SEO – omogućiti da se web može crawlati (robots.txt file, sitemapa, search consola)
3.off-page SEO – link building i promocija
4.Content SEO – vrti se oko ključnih riječi i produkcije sadržaja
5.YouTube SEO– kako da vas ljudi pronađu putem video sadržaja na YouTubeu
6.Local SEO – dodati local business shemu na homepage, otvoriti Google Business, itd
7.Mobile SEO – korisničko iskustvo, mobile-ready
8.eCommerce SEO – optimizacija kategorija, stranica proizvoda, posebna kategorija je Amazon SEO

Korisničko iskustvo

Učinkovit SEO nije “igranje” Googlea ili natrpavanje vašeg sadržaja upitno relevantnim ključnim riječima, kažu na portalu Conductor.com. SEO od vas zahtijeva da razumijete što vaša publika traži i stvorite sadržaj koji zadovoljava te potrebe. Kada razumijete njihovu namjeru – što traže i gdje traže, možete uskladiti svoj sadržaj s jezikom koji korisnici koriste kada pretražuju i optimizirati ga za tražilice. U konačnici, to klijentima pruža bolje korisničko iskustvo dok prelaze s tražilice na odgovarajući dio sadržaja na vašoj web-lokaciji.

Da biste razumjeli kako SEO pomaže vašem poslovanju, razmislite o tome kada ste posljednji put tražili nešto na Googleu. Koliko ste stranica s rezultatima pregledali? Prosječna stopa klikova za najbolji rezultat pretraživanja na Googleu je 31,7%, prema jednoj studiji (otvara se u novoj kartici), a prva tri rezultata pretraživanja na Googleu čine 75,1% klikova (otvara se u novoj kartici). To ne ostavlja puno prometa za stranice koje su niže rangirane na SERP-u.

Pažljivo osmišljena SEO strategija pomaže vašem sadržaju da se rangira i postane vidljiviji, penjući se više na SERP-ovima kako bi privukli kvalificirane izglede na vaš sadržaj.

Razumijevanje što je to i zašto SEO radi, jasno pokazuje kako SEO pomaže vašem poslovanju i potrebu za optimizacijom za tražilice kako biste se rangirali više na SERP-ovima.

Važnost SEO-a za poslovanje počinje osiguravanjem da tražilice mogu otkriti vašu stranicu. Stranica optimizirana za SEO uzima u obzir i korisnike i tražilice kako bi privukla organski promet pružanjem relevantnog sadržaja koji zadovoljava potrebe onih koji pretražuju. Zato je SEO glavni prioritet trgovaca tražilicama.

Ali zašto je SEO važan ide mnogo dalje od toga. Pojavljivanje na vrhu ljestvice u tražilicama gradi vjerodostojnost vašeg sadržaja.

Kupci se danas okreću istraživanju umjesto prodavačima

 SEO ih može obavijestiti o najboljim ponudama, potpuno novim proizvodima i uslugama te jedinstvenim pogodnostima koje nudite—sve u točnom trenutku kada traže vaše rješenje. Stavljanje tih informacija u njihove ruke kada im trebaju može skratiti ciklus kupnje, što dovodi do povećanja prihoda i većeg povrata ulaganja.

S obzirom na važnost pretraživanja i utjecaj SEO-a na poslovanje, nije ni čudo da SEO igra sve istaknutiju ulogu u digitalnom marketingu.

Više saznajte na našem seminaru:

https://poslovnouciliste.hr/seminari/odnosi-s-javnoscu-marketing-i-prodaja/digitalni-marketing-u-praksi/